Sub-Xarxa Universitària de Comunitats d’Aprenentatge de Catalunya
Publicacions
Gómez, A.; Munté, A.; & Sordé. T. (2014). Transforming Schools Through Minority Males’ Participation: Overcoming Cultural Stereotypes and Preventing Violence. Journal of Interpersonal Violence, 29(11), 2002–2020. Doi:10.1177/0886260513515949
Padrós, M. (2014). A transformative approach to prevent peer violence in schools: contributions from communicative research methods. Qualitative Inquiry, 7(20), 916-922. doi: 10.1177/1077800414537217
Flecha, R., & Soler. M. (2013). Turning difficulties into possibilities: engaging Roma families and students in school through dialogic learning. Cambridge Journal of Education, 3(44), 0305-764X. doi: 10.1080/0305764X.2013.819068
Valls, R., & Kyriakides, L. (2013). The power of Interactive Groups: how diversity of adults volunteering in classroom groups can promote inclusion and success for children of vulnerable minority ethnic populations. Cambridge Journal of Education, 43(1), 17-33.
Gómez, A., Elboj, C. & Capllonch, M. (2013). Beyond Action Research. The Communicative Methodology of Research [Special issue]. International Review of Qualitative Research, 6(2), 183-197.
Petreñas, C., Puigdellívol, I. & Campdepadrós, R. (2013). From Educational Segregation to Transformative Inclusion. International Review of Qualitative Research, 6(2): 210-225.
Sordé, T., Serradell, O., Puigvert, L., & Munté, A. (2013). Solidarity networks that challenge racialized discourses: The case of Romani immigrant women in Spain European Journal of Women’s Studies 1350506813510425, first published on November 20. DOI:10.1177/1350506813510425
Díez-Palomar, J., Santos Pitanga, T. & Álvarez Cifuentes, P. (2013). La Paz School. From a Ghetto to a Magnet School [Special issue]. International Review of Qualitative Research, 6(2), 198-209.
Ríos, O., Herrero, C. & Rodríguez, H. (2013). From Access to Education. The Revolutionary Transformation of Schools as Learning Communities [Special issue]. International Review of Qualitative Research, 6(2), 239-253.
Aiello, E., Mondejar, E. & Pulido, M.A. (2013). Communicative Methodology of Research and Recognition of the Roma People [Special issue]. International Review of Qualitative Research, 6(2): 254-265.
Ramis, M., Alonso, M.J. & Siles, G. (2013) Communicative Methodology of Research in the Preventive Socialization of Gender Violence [Special issue]. International Review of Qualitative Research,6(2), 266-276.
Flecha, R., García, R. & Gómez, A. (2013). Transferencia de las tertulias literarias dialógicas a instituciones penitenciarias. Revista Educación, 360, pp 140-161. PDF en Castellano
Brown, M., Gómez, A. & Munté, A. (2013). Procesos dialógicos de planificación de los servicios sociales: el proceso de cambio en los barrios de La Milagrosa y La Estrella (Albacete). Scripta Nova, Vol. XVII, núm. 427. PDF en Castellano
García, C.; Leena, A; Petreñas, C. (2013). Comunidades de Aprendizaje. Scripta Nova. Revista electrónica de geografia y ciencias sociales. Vol. XVII, núm. 427 (7), XVII. Universidad de Barcelona. PDF en Castellano
Elboj, C., Pulido, M. & Welikala, T. (2013). Las Tecnologías de la Información y la Comunicación en la salida del aislamiento rural. El caso de Ariño. Scripta Nova, Vol. XVII, núm. 427.PDF en Castellano
Oliver, E., & Gatt, S. (2010). De los actos comunicativos de poder a los actos comunicativos dialógicos en las aulas organizadas en grupos interactivos. Special Issue: Communicative acts for social inclusion, Signos, 43(2), 279-294. Pdf en Castellano
Pulido, C., & Zepa, B. (2010). La interpretación interactiva de los textos a través de las tertulias literarias dialógicas. Special Issue: Communicative acts for social inclusion, Signos, 43(2), 295-309. PDF en Castellano
Ríos, O., & Christou, M. (2010). Más allá del lenguaje sexista. Actos comunicativos en las relaciones afectivo-sexuales de los y las adolescentes. Special Issue: Communicative acts for social inclusion, Signos, 43(2), 311-326 PDF en Castellano
Serradell, O., & Munté, A. (2010). Dialogicidad y poder en el discurso racista y antirracista. Special Issue: Communicative acts for social inclusion, Signos, 43(2), 343-362. PDF en Castellano
Serradell, O., & Munté, A. (2010). Dialogicidad y poder en el discurso racista y antirracista. Special Issue: Communicative acts for social inclusion, Signos, 43(2), 343-362 PDF en Castellano
Soler, M., & Flecha, R. (2010). Desde los Actos de Habla de Austin a los actos comunicativos. Perspectivas desde Searle, Habermas y CREA. Special Issue: Communicative acts for social inclusion, Signos, 43(2), 363-375.PDF en Castellano
Sordé, T., & Ojala, M. (2010). Actos comunicativos dialógicos y actos comunicativos de poder en la investigación. Special Issue: Communicative acts for social inclusion, Signos, 43(2), 377-391. PDF en Castellano
Garcia, C. Cultura y Educación. Revista de teoría, investigación y práctica, ISSN 1135-6405, ISSN-e 1578-4118, Vol. 21, Nº 2, 2009 (Exemplar dedicat a: Diálogo y aprendizaje) , pàg. 125-127 Resumen
Aubert, A., Garcia, C., & Racionero, S. (2009). El aprendizaje dialógico. Cultura y Educación, 21 (2), 129-139.PDF en Castellano
Wells, G. & Haneda, M. (2009)La contribución de la indagación al aprendizaje de una segunda lengua. Cultura y Educación: Revista de teoría, investigación y práctica, ISSN 1135-6405, ISSN-e 1578-4118, Vol. 21, Nº 2, 2009 (Exemplar dedicat a: Diálogo y aprendizaje) , pàg. 141-157. Resumen
Flecha, R. (2009). Cambio, inclusión y calidad en las comunidades de aprendizaje. Cultura y Educación: Revista de teoría, investigación y práctica, ISSN 1135-6405, ISSN-e 1578-4118, Vol. 21, Nº 2, 2009 (Exemplar dedicat a: Diálogo y aprendizaje), pàg. 157-170. Resumen
Mello, R. (2009).Diálogo y escuela en Brasil: comunidades de aprendizaje.Cultura y Educación: Revista de teoría, investigación y práctica, ISSN 1135-6405, ISSN-e 1578-4118, Vol. 21, Nº 2, 2009 (Exemplar dedicat a: Diálogo y aprendizaje) , pàg. 171-182. Resumen
Flecha, A.; García, R.; Gómez, A.; Latorre, A.. (2009). Participación en escuelas de éxito: una investigación comunicativa del proyecto Includ-ed. Cultura y Educación: Revista de teoría, investigación y práctica, ISSN 1135-6405, ISSN-e 1578-4118, Vol. 21, Nº 2, 2009 (Exemplar dedicat a: Diálogo y aprendizaje) , pàg. 183-196 Resumen
Camps, A. (2009). Actividad metalingüística y aprendizaje de la gramática: hacia un modelo de enseñanza basado en la actividad reflexiva. Cultura y Educación: Revista de teoría, investigación y práctica, ISSN 1135-6405, ISSN-e 1578-4118, Vol. 21, Nº 2, 2009 (Exemplar dedicat a: Diálogo y aprendizaje) , pàg. 199-214. Resumen
Stromquist, Nelly P. (2009). El impacto de las tecnologías de la información y comunicación en estudiantes universitarios: una evaluación provisional. Cultura y Educación: Culture and Education Resumen
Valls, R, Soler, M. & Flecha, R. (2008). Lectura dialógica: interacciones que mejoran y aceleran la lectura. Revista Iberoamericana de Educación (OEI), (46), 71-87. ISSN: 1681-5653. Resumen